onsdag 4 januari 2012

IDAG I VERKSTADEN
lyssnade jag igen på Tom Waits. Jag kom dit ganska tidigt, hade med mig kaffe och bröd. Det nya kaffe jag fick i går. Gudomligt gott, men säkert ett i serien 30€/kg.

Jag återgick ännu till en reparation som hade lite krånglat till sig och sen fortsatte jag med recyclingen.

Ett silverhalsband blev ett nätt armband.

Ett stelt armbands lås med rökkvarts blev ett hänge.

Redan tidigare hade ett par örhängen blivit ett halssmycke.

Och ett armband med koraller blir i morgon ett hänge och en ring.


JAG LEKTE ATT DET VAR TORSDAG
att jag kom hem från yogan. Min middag var nämligen té, feta, oliver och knäckebröd.

Men jag är trött. Det blev rådd med min gumor. Jag orkar inte förklara, men råddigt är det.

Att fredagen är helg behöver man ju inte som metallartesan beakta, men tänk om jag ändå sku börja med fotbollsmänniskans smycke först på måndan. 
Känns lockande  : )

2 kommentarer:

  1. Fina recyclade smycken. Nina har börjat i min verkstad och hon tänker också recycla. Men mera i guld och riktigt ädla stenar. Veckan har varit riktigt trevlig med sällskap. Men senare blir det mera omlott, dvs. Nina på förmiddan, jag på eftermiddan, med lite gemensam tid mitt på dan : -)
    Lite försenad kommentar: Jo - jag som är uppmärksam - såg dig nog i halv nians nyheter - och ropader högt, där är ju Babben!
    Skön trettondag ö. Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jätte roligt med Nina. Hon är ju väldigt trevlig. Dessutom är min son Calle god vän med Ninas Dedi.

    Heh jo, och du som är uppmärksam förstår säkert vem jag röstar på : )

    SvaraRadera