tisdag 3 januari 2012

HELENAHEMMET
stod på programmet idag. Ändå hade inte föreståndarinnan tid att ta emot mig, så jag lämna bara in två papper och mätte igen en gång detaljer i gumors rum. Och gatorna var slaskiga vilket jag inte hade räknat med. Jag borde ha tagit stövlar.


BIAUDETS SKUMPPA
17.30. Hon blev glad att se mig och jag blir också alltid glad när jag talar med henne. Vi har jobbat ihop tidigare med två kampanjer. Och den som var uppmärksam såg mig i halv nians nyheter  : )

 På bar Skumppa underhöll oss en jappe med gitarr.

KL 18.00 KOM HANNA,
mitt gudbarn, och vi gick vidare till Biaudets vallokal på Tuppens torg. En ung fotograf, Ville Andersson, hade utställning där. Hiskeligt snygga foton!

 Bl.a det här fotot fanns utställt.


BORD PÅ STRINDBERG KL 19
så Hanna och jag tog oss småningom ditåt. Vi har inte träffats på en tid så jag berätta både om min virus och min gumor. Den här gången var Strindbergs klassiker inte så speciell. Ceasar-sallad med blek höna. Men vi hade helt trevligt och åt vår efterrätt på Glogatans Fazer. 

Två glassbollar. Nam!

När vi skildes stack Hanna ett paket i min kasse. 

Italienskt specialkaffe. Skall bli spännande!

I morgon hoppelunda verkstad hela dan  : )

2 kommentarer: