torsdag 17 november 2011

MOMI BAKA PEPPARKAKOR
med Aron på dagisen. Jag var flunssig, men gick ändå. Så länge man inte har feber orkar man ju. Mofa kom inte. Han får såna hemska hostanfall att han blev hemma. Jag var en av dom första momina som kom, så dom hämta Aron och sa att vi kan gå baka genast om vi vill. Aron var glad och påtisa och tyckte det var roligt med momi. Aron och en Roy hade egen deg för dom är allergiska mot mjölk. Vi hade eget bord och egen plåt med Roy och hans famo.

Tungan rätt i mun.

Här går det ren bättre!

Och med momis kavel gick det riktigt bra  : )

Aron sa "kukka".

Imellanåt gick Aron omkring, lekte med bilar och nånsorts gubbar (som tycks ligga på golvet til höger) men kavla deg och tryckte pepparkakor helt snällt när jag lyfte honom på stolen.

När plåten sen var full - halva med Arons och halva med Roys - fick man saft och kaffe. Det satt bra!
Aron drack saft jätteduktigt ur ett plastglas. Lika duktigt som momi drack kaffe ur en pappmugg.

Småningom ville han gå till lekrummet så jag var sen där med honom en stund.
Aron har ren länge vetat vad grisar säger. Och det är inte nöff nöff utan han liksom snarkar. 

Här har han två grisar och säger liksom "ork ork".

Eftersom pepparkaksbaket för vår del var över, vinka jag hej hej och börja gå. Det var på sätt och vis ganska fräscht väder ute, men plötsligt tyckte jag att mina farkkur av nån orsak inte hölls oppe så jag måste ta bussen i stället för att promenera.

JAG VAR I TRAPPAN
när min vän Gunnel ringde. Hon har en bekant som har haft ben/fotproblem och kommit i kontakt med en jätteduktig man som jobbar med pediterapi. Resutatet är perfekta stöd för fötterna. Gunnel kom ihåg mina problemfötter och gav därför terapeutens kontaktuppgifter. Ändå hann jag inte ringa idag, det blir till i morgon.

INGEN DIREKT KONTAKT
med gudmor Margus, men ändå samtal till Magistraten, tala med en kvinna som hör till Kronohagsgatans husbolags direktion, tala med min bror om förmyndarskap och lägenhetsförsäljning... I morgon ringer jag gudmor så får jag höra vad som hade stått på programmet i dag.

FRUKOST OCH HUSIS
klockan 14. Jag texta till min yogalärare Monica att kan man komma och yoga om man har hosta, snuva och sjuk hals, men inte feber. Hon sa jo, om man orkar. Jag beslöt ta en tupplur och la mej på soffan under en pläd. Jag sov två timmar och när jag vakna texta jag till Monica att "Jag kan int ens andas. Jag blir hemma och skissar smycken".

ARSENALS LOGO
och hur ser en fotboll ut på riktigt? Jag hade ju fått en beställning på ett smycke till Carl Jenkinson. Så det googla jag först. Och min lilla adept i Salzburg ville ha ett hänge för typ 50€ åt sin väninna - det var visst födis i början av dcember.

Jag gjorde tre ok utkast per man.

Jag ritar rent dem i morgon.

SLUTLIGEN
tips på ett bra dokumentärprogram.

Jag ser väldigt sällan på tv redan kl 19, men det här var bra. "Farväl kamrater" på TV1 onsdagar kl 19.00. En serie i sex delar där en far upplevde Sovjetunionen och hans dotter Ryssland efter kommunismen. I alla fall var första delen intressant och speciellt uppbyggd.

2 kommentarer: