torsdag 3 november 2011

DEN SPÄNNANDE ONSDAGEN.
För några veckor sen fråga sonen C om vi är lediga 2.11 el 3.11. Vi svara onsdag för vi har kurser på torsdagen. Tiden gick. En vecka. Två veckor. Vi trodde först det var frågan om tupare, men dom har varken soffa eller bord ännu. I går fråga Tättä till slut  att liksam vad? Han sa träff nära Borgbacken 18-tiden. Tättä fråga vilka alla kommer? C svara: han och I.
Sen blev det idag. C meddela: träff på Weeruska kl 18. Punkt slut. Inget mera. Då var jag ren i verkstaden.

I DAG I VERKSTADEN
drog jag gardinen åt sidan. Och titta! 

Finns det nånting roligare än en rufsig kråka i en trädtopp? Int vad jag vet.

Min vän Hilkka hade hämtat två stenar som sku filas skåra i och få silvertrådsupphängning. Skårorna gjorde jag men konstatera att jag måste beställa mera silvertråd. 
Jag hade fått meddelande av Kerstin K vilka skisser hon tyckte var humor, så nu gick jag igenom hennes önskemål.

Jag fråga: Skall vi äta innan vi träffas? Han svara jo, det ingår inte i kvällens program.

17.30 GAV VI OSS IVÄG
till Weeruska.



Ganska samtidigt kom C och I
 Och där med en god 9% öl avslöjas kvällens program: Stand up på Peacock.
Helt huippu! Jaakko Saariluoma hade ett kortare stand up och sen då Mika Eirtovaara ett längre. I synnerhet i slutet tänkte jag skratta ihjäl mig. 

Det blev paus. C fick en GT,  I en romtoddy, T en öl och jag en Piccolo skumppa. Sen hade Saariluoma igen ett kortare anförande och André långa stand upen. André är ju bäst! I synnerhet i dag var han så humor! Både I och jag tyckte att man helt bra hade kunnat ännu ta en paus och ett nytt stand up. Klockan var bara 21.

Men ungdomarna sku på jobb så vi for alla snällt hem. Adjö Borgbacken!

Någon egentlig middag åt vi ju aldrig så det blev popcorn hemma - Tättä en öl, jag en grogg.

Nu visar min datorklocka 0.00 och Tättä ropa Goodbye från sovrummet. 
Så jag säger väl också Goodbye  : )  Tack C och I för en rolig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar