fredag 25 november 2011

KL 09 HOS GUDMOR
med två socialtanter. Den ena var hennes omahoitaja den andra från stadens svenkspråkiga soc.byrå. Få nu se hur det här riktigt skall sluta...
Jag blev där ännu när dom två andra gått. Vi diskutera det ena och det andra. Obs! Min gudmor är 91, men helt klar i huvudet. Dessutom hade jag hämtat karkkir som Margus bett om - dom iddes jag int ge medan andra tanterna var där.

INGET KAFFE HEMMA
så när jag gav mig av typ 11.45 gick jag til Café Salutorget.

 Strindbergs nedre våning är inte som förr - Salutorgets café är bättre.

Röd näsa? Jo, det storma och regna när jag promenera från Kronohagen till salutorget.

Mitt morgonmål  : )

JULKALENDER OCH EN FLASKA VIN
åt mina barn har några år varit tradition. Ändå brukar det alltid vara komplicerat hur jag skall få lillajulsgåvan till dem. Likaså i år. Inka är  Spanien (jag hade tänkt leverera till hennes frissa), Caro sku på en polttare å Sande for till Lappland. 
Å andra sidan öppnar man ju inte luckor förrän i slutet av veckan...

SICILIANSK SALLAD
blev det idag. Alltså tomat, ostskivor, parmaskinka och basilikablad. Olivolja, Balsamvinäger och citronpeppar. Jag märkte nog att jag inte var i form när jag hasa genom Stockmanns delikatess. Ändå öppna jag näbben när man vid charkuteridisken börja plocka bort trasiga skinkskivor. "Siis minä voin ottaa nuo", sa jag.  Fina, hela stora skinkskivor är tråkiga!

VERKSTAD I MORGON
hoppelunda. Jag skall göra mitt bästa.  Hoppas det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar