söndag 27 november 2011

KALENDERTÄFF
hos Gilla i Arabia. Jag har säkert rätt om jag säger att vi hållit på med traditionen 10 år. Medan vi jobba träffades vi på restaurang. Nu passa det bra att jag gick hem till Gilla.

Jag ger alltid Universitetets almanack till henne - jag brukar få en "riktig" julkalender med luckor.

 Gillas fina balkong.

HELSINGFORS DESIGN 2012
diskuterade vi  med tanke på den fula gropen framför Gillas hus. Arabia stranden har konstverk och design som turister kommer för att se också utanför designåret.

Den här gropen skall småningom få ett hus på sig, men knappast före designåret. Den borde definitivt prydas med gräs, blommor eller någå fina stenar.

På vägen hem fortsatte jag att fundera på designåret. Jag hade ju haft för avsik att deltaga, vara aktiv.
GALLERI SINNE har jag då haft i åtanke i och med att deras hyra är så mycket lägre än andra galleriers. Det var visst i oktober man skulle ansöka. Min almanack har varit full av påminnelser, men det blev en omöjlighet i och med att jag aldrig hann göra förslag på föremål jag ville ställa ut.

WORLD DESIGN CAPITAL HELSINKI 2012
sidan kolla jag nu också. Lite råddig. Jag blev stressad.


THIS IS ENGLAND
såg jag just på FST 5. En helt OK film.

I MORGON Kl 14 
på pediterapi. Diverse uppgifter före det, så de gäller att stiga upp kl 08.
Adjö!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du kom. Tack för fina hämtor. Det var ju inte enbart kalender utan fin "röd dörr" också. Som faktiskt var mega-välkommet.
    Gillis

    SvaraRadera