onsdag 16 november 2011

FLUNSSAN KOM TILLBAKA
Tredje veckan. Vet inte om det har med ögoninflammationen att göra, men redan i går kväll hade jag snuva, hosta och sjuk hals. Det har fortsatt hela dagen.  I synnerhet halsen är äcklig. Det mest lessamma är att det i morgon kl 09.00 är pepparkaksbakning på Arons dagis för far- och morföräldrar. Både Tättä och jag är sjuka. Jag går dit fast jag sku vara döende. Det sku ju vara hemskt för Aron när alla andras momir och mofir är där om int hans sku komma  : ( 

JAG FICK VÄNTA
ganska länge hos min gumor innan dom kom. "Dom" var min gumor, punkt slut. Hon hämtades av en invataximänniska. Bra att jag var där. Hon var helt slut. Sku helst ha villa lägga sig, men jag hade saker att gå igenom med henne. Nån "ryhmä" som gudmodern hade uppfattat att hette "Pussikaljaryhmä" kommer dit imorgon. Jag sa att nu hinner jag inte förrän nästa vecka, men jag håller nog kontakt.

OM JAG INTE VARIT SJUK
hade jag ätit glass på Stockmann, men nu hade dom glögg på cafét där jag har brukat vara. Jag köpte dessutom en pepparkaka.

Och så är då glöggsäsongen inledd.


ONSDAG ÄR IBLAND MATRESTDAG.
Likaså i dag. Från Stockmanns delikatess köpte jag sånt som behövdes till. Och mera glögg.

Det här fick man hemma. Och liksom spetsad  : )

Det hade blivit över lax från söndan och broccoli och potis från måndan. 

Det blev en ok liten frittata.

Och ganska massor pasta (och grönsallad).

En bra Carbonara. Stekte bacon och lök, hällde på grädde, värmde pastan i såsen och krydda med svartpeppar.

SENASTE NATT 
sov jag igen i f.d Caros rum och gör det i natt igen. Det är bara hemskt att ögon, näsa, hals känns helt skit - så där att det här är bara början. Hoppas, hoppas jag kan gå till Arons dagis imorgon!

2 kommentarer:

  1. ...Aj aj... det går ju en mykoplasma-epidemi i finland nu... Doktor Asko Järvinen säger bl annat så här; "....lääkäriin pitää mennä, jos tauti ei lähde selvästi paranemaan neljän päivän jälkeen tai kuume nousee uudelleen." Dvs. när man liksom blir sjuk på nytt, kan det nog vara skäl att få antibiotika....
    Kusinen Gil

    SvaraRadera
  2. Nå jo, men sidu nån feber har jag inte haft.

    SvaraRadera