lördag 12 november 2011

ATT SOVA I CAROS RUM
tycks vara det bästa för mig. Lite jobbigt i boxen på lande och inte nödvändigtvis alltid ok här i övre våningen i stan. F.d. Caros rum funkar bäst. Fast Aron snurra runt och ibland låg helt tvärs över mig, sov jag ändå bra. Så upplevde jag det också då under vår sovrumsreparation.

Aron sov ända till nio och då gick vi opp och väcka mofa. 
Jag är alltid lika ivrig med kaffekokande - att få den där första koppen.

Här äter Aron sitt morgonmål. Snart satte jag mig bredvd honom med mitt kaffe.

12-13 TIDEN SKU FOLK SMÅNINGOM DYKA UPP.
Först kom Caro och Sande. Dom kom ända upp och avhämta Aron. Calle och Inka kom lite senare - vänta på Tättä på gården.


Här far dom alla.

Och Caro säger till Aron att sidu vinka åt momi.

Det där ljusblåa som Sande bär, är ett jättefiffigt hopvikbart badkar.

JAG KÄNNER MIG SOM EN URVRIDEN DISKTRASA
kunde min mamma säga ibland. Exakt så kände jag mig när alla hade farit. Läste ännu Husis, kolla mejl och kommentarer på datorn. Plocka undan leksaker och bädda. Sen var det bara att ta fram dammsugarn och vara hurtig.

Här var "puts blank"- jag också - när Tättä kom hem. Grogg, saltstickor och sen lever och Hitmen.
Receptet finns på den 19.nov. 2010. Tydligen höst- och vintermat.

EFTERSNACK
lyssna jag på förr i världen när jag diska på lande på söndagen. Ibland kunde jag se på dem i tv sent på kvällen var det nu lördag eller fredag. Nu har jag ett par gånger kollat 20.20 lördag kväll i tv och i dag var J.Björkqvist med igen efter sin nedkomst. 

Jag skall kolla en "vildavästernfilm" som börjar kl 22.05 När jag var "liten" älska jag allt som hade med cowboyar att göra. Undrar nu sen vad det här är   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar