fredag 18 november 2011

INGA BILDER IDAG
bara liksom tråkigt, också dagen själv ljusnade aldrig. Tättä for till parturi, jag laga frukost. Jag sku  rita rent skisser och jag sku ringa fotterapeuten och det ena och det andra, men så ringde en socialmänniska fråm min gumor och sa att hon borde nu få mat till veckoslutet. Nu är det så, att dessa socialmänniskor går endast till en närbutik, men min gumor vill ha fina varor och färsk fiskfilé. Det var den "lediga" dagen. Vi for till Mustapekkka med Tättä och köpte vår veckoslutsmat och jag köpte gösfiléer åt Margus.  Vi inspirerades också till att köpa vit fisk åt oss att steka med smör.
Kl. 16 var jag hos Margus. Hon var lugn, inte fullt så deprimerad som på onsdagen. Husbolagets Lulu hade varit hos henne och hämtat djupfrysta bär. Jag fick en ask jordgubbar. Vi diskutera framtiden och på tisdagen går vi dit med min bror och sätter igång "processen". Gudmor är väldigt tacksam och timid.

ÖGONINFLAMMATIONEN
har flyttat över till andra ögat. Tättä hostar lungorna ur sig. Allt sku vara ok, men i morgon är det tupare på Båtsmansgatan tillsammans med Inkas föräldrar. Dom bor i Kouvola så vi träffar dem sällan. Och nu då: Tättä kan int tala och jag snörvlar med igenmurat öga. Stackars alla!

JAG LYSSNA PÅ EXTREM
förr i världen i min verkstad. Närmast då på Simosas Stiftelse. Jag älska Anne Hietanen. Hon var så vitsig. Jag kunde ringa till Caro och berätta vad hon sagt för vitsigt. Sen sluta hon. Fick någå finare jobb på Yle. Jag börja lyssna på Radio Helsinki. Serien på sommaren när Anne och Hanna förde finska ungdomar till finlandssvenska ställen var dum, men En kväll med Anne och Hanna, tycker jag är ok. Visserligen är Hanna sötare och skojigare än Anne. Sorry!  Typ uttrycket "Harmar de i huvu"  (Ottaako päähän) som Hanna sa, var humor  : D  
Programmet kommer samtidigt som en serie jag följer med, så därför tittar jag på Anne och Hanna senare på Arenan. Titta ni också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar