onsdag 9 november 2011

DÅLIGT MED VERKSTAD
för tillfället. Jag har både konkreta jobb och planeringsarbeten. Ändå har jag svårt att hinna. Hoppeluna kan jag nästa vecka ägna mig mer eller mindre helt åt guldsmedsjobb.

KULTURDAG I DAG
Vi beslöt att nu beställer vi vår Tallin-resa. Ändå måste vi först hitta rätt evenemang. Och vi hitta nånting som antagligen kommer att vara huippu: Giacomo Puccinis "Manon Lescaut" men inte i 1800-tals tappning. Det står såhär: The staging by Andrejs Zagars takes us to Saint Tropez of the 1960s...  : )  
Den enda föreställningen som passar oss är 9.12 fredag. Vi far med Viking Express och bor på SAS Radisson.

KULTURDAGEN FORTSATTE
Vi övervägde bio, men beslöt ändå använda fribiljetterna vi hade till Amos Anderson. En fin utställning med Ragnar och Hilding Ekelund. Och det blev också bio! 

 Tölö kyrka, ritad och planerad av Hilding Ekelund

Gatuvy, målad av Ragnar Ekelund
Ragnar var mera målare och konstnär, medan Hilding var arkitekt. Utställningen var i två våningar och alla tavlor var av Ragnar Ekelund. Det fanns skisser och miniatyrer av kyrkor som Hilding planerat, men huvudsakligen presenterades hela hans produktion på film. Nostalgiska bekanta vyer från Kottby. Hela Olympia-byn var Hilding Ekelunds projekt. Hur han utgick från familjen och behovet. Jätte intressant!

Här står jag utanför Amos.

STOCKMANN NÄSTA
Både Tättä och jag hade ärende dit. Innan vi for hem kurva vi via delikatessen och så blev det den enkla Stockmann-menun med färdig grillad kyckling. Det snabba receptet finns på bloggen onsdagen den 19 oktober. Men vinet behöver ju inte alltid vara det samma. Sist var det visst rödvin.

Nu rosé från Portugal.

I MORGON GUDMOR OCH YOGA
Jag lova ställa upp och fara med till Kronohagen med gudmor och ett antal terapeuter och sköterskor som skall ta ställning till huruvida gudmodern ännu kan bo hemma. Mitt på dagen - ingen verkstadsmöjlighet... Och sen då yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar