lördag 19 november 2011

JAG KUNDE INTE SLUTA GRÅTA
Vi måste ge återbud till Båtmansgatans tupare. Vi var för sjuka. Det hade varit Inkas föräldrar och vi. Tättä kan bara viska. Han har sjuk hals och försöker han tala får han en grym hostattack. Jag har ont i alla sju hål i huve + hosta, snuva och inflammerat öga med en korv på. När jag ringde  och gav återbud börja jag gråta helt förtvivlat. Sen kunde jag inte sluta. Jag la mig på soffan och Tättä satt en pläd på mig ooch hämta Burana 600. Där låg jag sen och hörde hur Kaffekvarnen spela i köket.

JAG SKU HA KLÄNNING
Jag har läst nånstan att om man har inneskor med sig i en väska när man går på bjudning är man tant. Därför köpte jag igår på väg hem två olika par sockor för att ha i stället.

Jag sku sen prova vilket par som passa bättre med min outfit.

Och fin tuliainen sku vi ha haft.

Alvar Aaltos mässinglampa Bell.


JAG KÖPER FEL SNUVSPRAY
hela tiden. 

Först köpte jag den där med blå kork. Jag undra vaför den inte hjälpte. Till slut läste jag på flaskan att den här saltlösningen kan också användas för spädbarn. 

I går köpte jag en ny. Jag sa åt apoteksbiträdet att sprayen skall på riktigt ordentligt öppna näsan. Nå, det finns två - ta den här, sa hon. När jag kom hem och öppna förpackningen var det inte alls sån spray jag hade menat. Det var med en konstig gammalmodig pipett. Vattnet kommer direkt ner i munnen utan att liksom "spraya". 

CARL JENKINSON
fick inte mitt smycke i tid. Det sku säkert ha gett honom bättre tur. Nu är ju inte ens skisserna renritade.  Han lär ska ha skadat ryggen i går  : (

SLUTLIGEN
ännu en kommentar till En kväll med Anne och Hanna -  i sig en ok talkshow. Intron är helt löjlig. Så dum. Jag fattar int va dom menar...

2 kommentarer:

  1. Voj stackars stackars er. Vidrig flunsa. Det därmed svår hosta är nog så så så typiskt för mykoplasma. Kanske ni nu ändå borde lite antibiotera er.... :(

    Tant Gilla (int' e' de' nu så farligt att va' tant...sidu!)

    SvaraRadera
  2. Nåjo, det här är ju int direkt roligt.
    Kanske vi kontaktar läkare i morgon : (

    SvaraRadera