söndag 13 november 2011

ALLT VAR SÅ VÄL FÖRBERETT
så vi sov faktiskt till närmare tio. På veckosluten är det Tättä som fixar frukosten, men är det farsdag var det natutuvis jag och så fick han sin bok: Karin Ehrnrooths "Flickan som blev fel". (Min fader var en ung soldat, fick T 2008 till farsdag).

Här dukades, lagades småningom mat - lax med citron, anjovis, capris - samma som på Flickornas kväll. Den här gången med pasta.

Dukat för nära och kära.

NÄR DET ÄR FRÅGA OM FEST
skriver jag alltid tidtabell. Börjar från klockslaget då gästerna skall komma och går sedan bakåt ända till klockslaget jag dricker kaffe. Det är ett perfekt system och ofta kan det bli t.o.m lite tid över. Dessutom är det ju ofta så att gästerna meddelar att dom är lite försenade - som i dag.

Men här skålar vi för far - Aron tycks på något sätt var på väg att suddas ut...

Och här tackar far, eller är det Jack Nicholson  : )

Senaste år fira vi farsdag på lördagen - likson farsdagsafton - i stället för på riktiga dagen. Det hade varit roligare i år också. Nu sku alla på jobb så jag våga int bjuda på varken kaffe eller calvados. Bara äfterrätt. 

Här ännu snygg Inka med sina brillor. 
Tiotiden for dom  : (

I MORGON
skall jag först på morgonen ringa ett par gudmorsamtal och sen till Kronohagen och släppa in städerska. Ett par ärenden på stan och efter det antingen verkstad eller skisser. Få se.

2 kommentarer:

  1. Kiitos ihanasta ja tunnelmallisesta illasta. :) -Inka

    SvaraRadera
  2. Kiitos itselles! Mun veli sanoo aina että "vieraat sen tekevät" : D

    SvaraRadera