lördag 31 januari 2015

Nu

tänker jag inte mera berätta vad jag har gjort på morgnarna. Det tycks inte intressera nån. Förr hade jag 100 läsare - nu har jag typ någå 40.

Ett-tiden hämtades Amanda hit.

Här ser hon roliga ritade filmer på datorn med mofa.  Eller Amanda kallar honom mopa. Men mej kallar hon faktiskt momi

Hon fick sen gröt med banan från Ella´s Kitchen. Det konstiga är att nu när hon skall sova får hon ingen hepuli. Är det månne för att hon sover snällt på dagis. Jag passa ju också på att ta en lur. Det blev nog mycket över en timme.

Sen fick Amanda avocado och sen lekte vi nu här med Brio-tåget och såg på Biet Maja och vad vi nu gjorde. Sen börja jag med maten: lax i ugnen och potis och pasta och sallad och grönsakskryddad gräddfil. Och vatten. Amanda satt ren länge i matbordet och väntade.


Här äter hon duktigt. Hon kastar int ens mat omkring sig mera. Konstigt...

Och här mofa    : )

Nu börja jag med att bädda sängarna och sen satt jag Amanda i duschen där hon lekte med olika plastaskar och sen snabbtvätt med Yves vaniljduschmedel och sen salva och pymme. Och nu var klockan åtta och Hauskat kotivideot börja. I slutet hämta jag åt henne äppelbitar, bananbitar och en burk Punaposki och sen tvätta vi tänderna och sen la vi oss. Det tog inte länge innan hon somna. Förr fick hon alltid hurja hepuli. Hon är jätte massor snällare nu. Hoppas jag...

På Teema hade det börjat en film om Tintins tecknare och nu är där en film om Berlinmurens fall. Borde säkert kolla.
Jag har haft kontakt med Kalle, Caro och min bror.
Helt trevligt. 

I morgon kommer dom säkert och avhämtar Amanda på
eftermiddagen. Tänk om man då sku få en promenad   : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar