måndag 26 januari 2015

Caro

hade ett viktigt uppdrag på jobbet så Monsieur lovade föra både mamma och barn till dagis lite över sju. Sande var ännu sjuk.

Jag steg också upp kl 07 och så blev här då kaffe och frukost. Monsieur tog en lur - jag läste Husis.
Sen hade jag ett långt program:

-   skura skärbrädet
-   skura brödkorgen
-   diska Arons plastflaska
-   diska te´kannan
-   Och slutligen städa jag då sista lådan. Jag diska allting med stålull.
    Det blev fint!

Caro tog kontakt. Hon mådde dåligt. Det var alltså smittan från dagis. Samma som Sande hade fått. Hon hann just hem och så spydde hon. Så det var då momi och mofa som fick fara efter barnen  : )
Dom var på gården. Aron hade haft en rolig dag, men Amanda hade varit lite spak och gråtit och inte ätit så bra.

Vi förde hem dem. Pappa blev glad att se dem. Mamman såg vi inte av. Hon bad mig hämta jaffa och blåbärssoppa. Och till samma Alepa när vi for hem. Vi sku ha allt möjligt.

Det blev senaps sill och rökt sill och potis och rödbeta och ättiksgurka och smör och knäckebröd och vatten.

Sen antar jag att ni såg att jag skrivit samma sak två gånger om mitt halsband. Ja ja. Glömde nämna dom där vita pärlorna som är mellan alla Portugal-stenar. Jag köpte Portugal-stenarna faktiskt i Cascais på sandstranden   : )

I morgon frukost på ett cafe´ och sen kanske bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar