onsdag 7 januari 2015

G F H

...klockan sju på morgonen.  Då steg jag småningom upp.

Klockan åtta gick mamma med Amanda till dagis igen. Lite suddig bild.

Nångång efter nio vakna Aron och så fick han plocktalrik och kakao och titta på nånting ritat på FOX. Monsieur vakna och jag drack mitt kaffe och skrev dagbok.Vi hade beslutat gå till Sea Life till Borgbacken med Aron. Han har nog varit där tidigare, men inte Monsieur och jag. Nångång efter tolv kom Amanda och Caro tillbaka. Amanda tyckte fortfarande att det var jätte roligt, men nån makaronilåda ville hon inte ha.

Vi for sen iväg till Sea Life. Där var riktigt roligt. Här en massa bilder.

 Varför ser fisken uppe till höger så där lustig ut?

 Aron och mofa kollar pirayor.

 Här mera pirayor.

 Ljusröda fiskar.

 Undrar vad det här är?

 En enorm bläckfisk.

 Ett benrangel.

 En sur fisk.

 Aron kollar hajar.

 Aron och momi dricker cocis.


Sen for vi hem. I spårvagnen tog jag kontakt med Caro. Vi sku träffas utanför vårt hem. Vi sku till Alepa. Amanda var med. Vi köpte en massa. Också malet kött och ingredienser till tzatziki. Caro laga allt. Så där som hon laga makaronilådan i förrgår. Jag koka potis och makaroner och laga salladssås och sallad.

Goda köttbullar med tzatziki.



Tidigare på dagen hade vi hört att Sandes ishockeylag hade vunnit brons.  

 Här två glada grabbar.

 och Sande med den enorma pokalen.


I morgon ännu hela gänget här, men på eftermiddagen/kvällen far dom hem för pappa kommer åttatiden.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar