torsdag 8 januari 2015

Caro med barn

var ännu här i dag. Niotiden gick Caro och Amanda till dagis och då hade redan Monsieur fört jeepen till huolto. Aron fick plocktalrik och såg på en rolig film som var ganska lång.

Så här låg han på tre stolar i pymme    : )

Men han fick nog sen snabbt kläderna på sig.

Småningom kom Monsieur tillbaka. Allt var framdukat, men han koka sitt eget kaffe. Tolvtiden kom Caro och Amanda. Dom hade igen haft helt roligt, men Amandas händer lukta fisk för hon hade ätit med fingrarna. Alltså maten i dagis.

Jag satt ännu här och läste Husis. Monsieur tog en lur och Caro lulla Amanda och sen lekte hon med Aron med lego. Caro hade sökt fram några bilder från min kamera som jag printa. Som fotografier. Monsieur for efter sin bil och sen börja här härjas.

Amanda poserar.

Dom hade packat ihop allt och när Monsieur kom efter dem med jeepen körde han hem dem och sen for vi till Musta. Vi behövde bara någå lite för veckoslutet.

Monsieur gick och tvätta bilen och jag laga en enorm pyttipanna med potis broccoli, lök, rödsallad, korvbitar, morot, gårdagens köttbullar och vad det nu var. Pannan blev helt full. Sen stekte jag ännu ett ägg åt mig i en liten panna. Det hade börjat en film lite över nio på ettan. Den såg vi på sen


SLUTLIGEN
min almanack.

 Den tidigare var massor tjockare. Hade tjockare blad och en massa annat innehåll.

Den gamla hade på en sida två månader. Det stod fint Ma/Må och så vidare. 
Den nya har tre månader på samma sida. Där står M/M/M,  T/T/T,  K/O/W och så vidare. Raderna man ska skriva på är massor smalare. Dessutom står där nånting konstigt med rött under månaderna. 

Så här fin var den gamla almanackan. Namnsdagarna stod upptill och på höger sida bara två månader med rött. Och där uppe några rader att skriva på.


Men vad är det här? Massor smalare mellanrum att skriva på. Mitt på sidan finns plötsligt namnsdagarna och nertill alla månader. Det är ju inte klokt!!!  Hoppas försäljerskan i Mumin-butiken som klagade får den gamla almanacken tillbaka 2016.

Sande skall på jobb i morgon vilket betyder att Aron kommer hit och Caro för Amanda till dagis. Tolvtiden kommer hon väl sen efter Aron. 
Eller kanske hon får frukost här...


1 kommentar:

  1. Hmmmm, din kalender är ju som sagt en kalender inte en dagbok. Det ärju menigen att man skriver smått det man skall göra och inte det man gjort.... men kukuin ;)

    SvaraRadera