måndag 5 januari 2015

I dag

Amandas första dagis dag. Mamma gick med henne till klockan nio. Dom var där två timmar och sen skulle dom små äta så Caro kom hem med Amanda som faktiskt ville bli där. På onsdagen skall hon äta där. Det blir säkert roligt. 

Här är hon på väg med sin nalleryggsäck.


Jag laga frukost och småningom vakna Aron.

Här i momis famn.

Nångång efter elva kom dom hem och ville ha kaffe och mat och allt möjligt. Caro skulle sen lulla Amanda, men det tog nog över en timme. Vi skulle gå till Alepa med Aron och mofa. I korsningen av Forsbyvägen och Backasgatan börja en bil pötsligt brinna. En man hoppa ut från en bil med en eldsläckare och släckte branden. Men en brandbil var på väg och då börja plötsligt bilen brinna helt hurjasti, men dom lyckades nog släcka den. Och jag hade ju min kamera i väskan, men fatta inte att fota...

Allt möjligt från Alepa. Aron fick två Kinderägg och vi fick öl för morgondagen. Caro hade lovat laga makaronilåda. Den blev sjukt god.

Den här lilla biten blev över.

När jag kom hit upp till datorn såg jag att jag fått ett foto av Ansi från vår strand. Det ser ju jätte fint ut.

Men är vattnet faktiskt så där hurja högt. Jösses!


I morgon far Caro, Aron och Amanda och hälsar på till Sussu som också har två barn i samma ålder.
Och duktiga Sande hade gjort ett mål i dag i Vitryssland, Minsk.

Vi hittar säkert på nånting roligt med Monsieur.
Caro, Aron och Amanda blir här ännu en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar