lördag 13 april 2013

SKÖN DAG
att få vara hemma. Vi beslöt gå till Mökkimessut i morgon. Då ser vädret bättre ut, då kan man promenera över plan.


I MÅNGA VECKOR
har dessa sockor lägat framme.  Jag fråga T vad skall jag göra nu? Han sa: stoppa mina sockor.

Och det gjorde jag   : )



FODMAP
dieten är jag nu lite osäker på. Jag undrar om jag har nånting som heter dyspepsi. Läste om det just och är lite fundersam...


SEN BLEV DET MAT
Nu med en ny sås som presenterades i Husisi här i veckan. 



KYLD INGEFÄRSSÅS

Man blandra sen i princip ihop allting    : )

2 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
1/2 dl torrt vittvin
2 msk riven ingefära
1 msk hackad gräslök
1 msk hackad persilja
salt och svartpeppar 

 Vi åt såsen med grillad lax, batat och broccoli. God sås!



JAHA HÖRNI!
Kl 21 Greenwich Village och efter det ännu en dokumentär från den tiden. 
Hoppas ni tittar   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar