fredag 19 april 2013

I DAG
tvätta jag golv och efter det for vi till Musta. För en tid sen upptäckte jag en enorm låda med reklamer här i ett skåp. Den förde vi nu till verkstaden. Skall förklara.

Hemkomna lagade jag Balsamvinägergrytan och sen lax. Och yllätys, ylätys. Potisrevolt idag! Ingen rosamunda eller batat eller van Gogh. 

Oolannin ugnspotis. Klyftor med skal. Antagligen en ny giv   : )

PIXEL
har vi ändå börjat se på. Vi hinner just efter maten. Sen ladda jag en bild och kolla lite på bloggen och så kom Strada. Tydligen uppdaterar jag först efter Strada numera.


JAG VAR AD
på reklambranschen i 20-25 år. 2005 på hösten sa man adjö till mig och småningom blev jag guldsmed.  Jag visste inte vad jag skulle göra med alla åttahundrasjutti reklamer jag hade gjort. Jag packa allt i lådor och tog dem till det som en dag sku bli min verkstad. Där har dom nu stått i åtta år. I morgon komme C och I och T med mig till verkstaden. Vi tar med en flaska skumppa och så går vi igenom så många reklamer vi bara hinner. Jag visar och mina gäster avgör att skall dom sparas eller ej. Jag hade ju jätte bra kunder. Massor olika i ett antal lådor, men sen då Jenkki i väl två lådor. Så långt antar jag att vi inte hinner.


I MORGON
duka bordet och Semi Freddo och outfit och verkstad och sedan middag här hemma.
Det betyder att jag återkommer på söndagen   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar