söndag 14 april 2013

ÄNTLIGEN
I natt väckte koltrasten mig. Klockan var fem. Den sjöng så vackert. Senaste vinter tror jag att det var massor tidgare och flera nätter efter varandra.



MÖKKIMESSUT
i dag. Helt ok mökkir och blommor. 

Den här stugan hade lite samma finess som vår nedre stuga. D.v.s en öppning i mitten med en stuga på var sida.


 En park i mitten av mässan.

En buske.

Här ett jättefint skithus. Ett skjul hörde till på ena sidan.

 Här en fiffig grej:  En skumppabar upptill och en gång att gå under nedtill.

 I övre våningen fanns inredningsgrejer. Mest liksom White Bred.

Och här då krukväxter till försäljning. Alla våra hemma har dött, så nu köpte jag en Kultaköynnös för 10 €.


Hemma. Jag skall plantera den i morgon.



TRAD
söndagspasta och sen Nyberg med Himanen.
Snart börjar en film som heter Skavabölegrabbarna. Dom är bröder till den där tanten jag köpte guldsmedsbord och vals och polermaskin av. Inte en dokumentär, men ändå...


4 kommentarer:

  1. Nu fattaa ja int'? Dom är bröder till....?? Är nu inte det fråga om en fiktiv historia...? Je nu säkert dum... men ... ööh förklara...

    Alika Gin-a-muki

    SvaraRadera
  2. Pirkko Roihu heter hon som jag köpte guldsmedssakerna av. Hon är Skavabölegrabbarnas storasyster. Hon var den enda som inte fanns med i filmen. Du kan googla Antti Raivio och läsa"Kulttuurivaikuttaja avautuu lehdessä rajusta lapsuudestaan".

    SvaraRadera