måndag 15 april 2013

FLITIG
på förmiddagen här hemma. Jag skura mina tofflor, jag plantera gårdagens blomma som på svenska heter Gullranka, jag tog in julbelysningen från balkongen och putsa slutligen en hylla som småningom har blivit full med chokosmulor.


IDAG I VERKSTADEN
börja jag med att beställa mera Pörtö-öar från Raiskinen. Jag hade bara två kvar. Ändå skall jag tillverka nånting nytt så jag beställde femton till. Jag brukar skicka silverskrot till Raiskinen som dom sen gör mina gjutningar av, så nu måst jag på förmiddagen till posten (R-kiosken).

Sedan tog jag itu med det andra konfirmationssmycket. Jag hade ju redan gjort en fin baksida med  fiskar, men när jag hamrade texten blev det så vinksinvonksin att jag gjorde en ny.

Nu märkte jag bara att dom små fiskarna kommer att få nitar på sig   : (

Å andra sidan ser det här korset lite tråkigt ut. Eller?



TRAD
måndag med sill och nakkir. Sen såg jag på MOT på Bensow-skandalen och efter det Danska arkitekthem. Bettina såg jag sen för Leif Salmén var där. Då fick jag en textare av Inka att hon har en bekant som sku villa ha en pingla av mig att hinner jag göra. Natutvis för mina andra beställningar är det inte så kiiru med. Gör man månne en pingla på en och en halv dag? Nu blev jag riktigt ivrig   : )


SLUTLIGEN
har jag lärt mig att det finns nånting som heter Super Food Chia. Man använder det i bröd, mysli, sallad och jugurt. Chia kallas "Indian Running Food". Förutom omega-3 innehåller Chia sex gånger mera järn än spenat. Det var Carcki - T:s syster - som tipsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar