måndag 29 april 2013

IDAG I VERKSTADEN
fyra timmar, kl 14 - 18. Jag börja med att tala med min gumor och sen skicka jag lite textare hit och dit och så lyssna jag på The Knife. Kanske lite "kokeileva" men ok.

Det är intressant hur en dag i verkstaden allt kan gå helt fel och sen som idag inga problem. Det blev inte heller den där stora saken på konfirmationshänget. I stället blev det en länk som jag gjort till Annas ett lapislazuli-smycke. Länken blev pila, men ändå spara jag den. Nu kom den till användning.

 Länken hade fått  för mycket skråmor och blivit lite för klumpigt för ett blankpolerat smycke.

 Här sitter den ju bra.

Det skall ännu utrustas med en kort ked för nyckelknippan. Kanske jag ändå borde hamra lite märken här och där. Eller?


JAG HAR EN HÖG
med konstiga ringar på mitt verkstadsbord. Caro ville ha en tumring så på veckoslutet prova hon dom och hitta en som passa.

Den har jag nu polerat och stämplat.
 


DESSUTOM
hann jag såga delarna till Annas kräftsmycke.
 
Hamra ringarna runda och lödde.


OJ NEJ!
Vi hade glömt att köpa sill. Nå, det gällde att vara kreativ. Det betydde att jag koka potis och stekte sen med överbliven batat och lök. I en annan panna stekte jag korvarna. HK:s. För tjockt skinn och för svag smak. Som stekta kanske snäppet godare än som kokta då på torsdan. Knäckebröd och isvatten.


INGENTING
intressant på tv så jag beslöt sy i knappar och stoppa strumpor.


I MORGON
till stan för att köpa en bok åt Monsieur.  Han har födlare den 2.5. Och natutvis matuppköp för två dagar   : )

2 kommentarer:

  1. ooo vilken fin tumring!! :)
    Ett täcken på ålderdom då man stoppar strumpor och syr knappar, helt bara så att du vet..

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ja så är det väl :)

    SvaraRadera