lördag 27 april 2013

INNAN JAG GLÖMMER
Caro och Aron är här för att Sande är på resa och kommer hem i morgon. Och Fodmap-dieten hjälpte inte. Mina ljud från magen fortsätter.

GANSKA TIDIG VÄCKNING
i morse. Strax efter sju. Frukost och lite över elva for vi ut. Och varför? Jo, mofa hade putsat upp Kalles formulabil åt Aron. Vi berätta ingenting. Det blev en överraskning.

 Aron kunde utmärkt trampa. Både framåt och bakåt. Men att styra gick inte så bra.

Såhär gjorde mofa också alltid med Kalle. En käpp med en klyka som han styrde med.

Vi var ute säkert en timme, men det var nog hemskt kallt. När vi kom in vänta Saga på oss i trappan och  Marianne bad oss komma in och se på bebin. Vi gick hem och tog bort skor och ytterkläder och gick sen ner. Caro hade inte ännu gått hemifrån så hon kom också med. Aron ville hellre leka med Sagas leksaker, men bebin var nog jätte söt. Flicka. Ljusröd blus.


 Caro skulle till Sussu på babyshower så jag koka gröt åt Aron. 

 
Aron tyckte på riktigt att det var gott.

Mamma gav sig väg. Vi gick upp till sovrummet, jag läste mumin och sen somna vi. Om inte klockan hade ringt efter 1tim 20min  så hade vi säkert sovit ännu också   : )


NÅGÅ
halv sex kom mamma och hade fått sååå massor fina ljusröda gåvor. Mofa krydda fisken. Momi laga maten och så satte vi oss till bords.



 Grillad lax, batat, sparris, gräddfil och sallad.


Mamma skall strax lulla Aron. T ser på en Clooney-film. 
Vad borde jag månne göra?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar