måndag 22 april 2013

ÅSCH ÄNDÅ!
Den här bilden glömde jag i går. Det var tack för att vi skötte Miiu. En underbar thailändsk rom.

Det vet jag för jag har tagit en huikka   : )



IGEN FINT VÄDER
när jag promenera till Ärrän efter mina Pörtö-gjutningar. Samtidigt passa jag på att köpa tre ljusröda rosor till grannens nya bebi och sen hem via Alepa. Jag knacka på, men både mamman och bebin sov så jag gav rosorna åt pappan. 


IDAG I VERKSTADEN
blev pinglan färdig. Fin och med bra ljud.

Och eftersom den igen är åt en mamma som väntar, är keden gjord så att när bebin är född kan man förkorta den och sen ha pinglan som ett smycke.


MONSIEUR
råka just komma från Arbis med vår stugas reparerade fönster när jag kom från verkstan.  Nu väntar vi bara på att komma ut med Pörtö Line. Kanske lite råddigt med fönstret i en svävare. Men att komma till Bodö till vappen. Knappast.


TRAD
sill-nakki. Fortfarande isvatten. Sedan Danska arkitekthem och John Irving hos Bettina. 

Jag hade olika bilder på pinglan, men natutvis speglade sig kameran och jag och halva verkstaden i den. Så nu har jag då sysslat med att retuschera.

Jag hade tänkt mig till stan i morgon. Bl.a leverera pinglan, men nu verkar det att bli lite rojsigt väder. Kanske jag är i verkstaden i stället och far till stan på onsdagen.

2 kommentarer:

  1. Oooohhhh så fin pingla. Tänk om jag kunde åstadkomma en lika fin......
    Nu ska jag ut på de sju haven. Varje gång vi lagt till i någon hamn skall det tas en hamnsup. Brukar ta en huikka whiskey, men kanske rom inte är så dumt....
    H. från Yvonne

    SvaraRadera
  2. Just det! Jag läste om din prästtant i KP. Hon berätta att hon ofta seglar i sydliga arkipelager med ett gäng - sa hon månne - flickor : )

    SvaraRadera