onsdag 17 april 2013

IDAG I VERKSTADEN
bröd och té. Jag var ganska tidigt där.  Lyssna på Dark was the night - ja lyssna på båda skivorna. Och sen på skivan jag köpte för två år sen en sommar med tidningen Mojo. Jag tror skivan hette Community. Bra också den. Samtidigt höll jag på med  60-åringens vädur-smycke. Det blev fint sågat och så där småpolerat.

Ändå tog jag en bild först sen när det var liksom behandlat.

 Här är då skrotet satt på plats.

Medan väduren var i polertrumlarn fortsatte jag med pinglan. Först fila jag "strängarna" ner till rätt nivå och lödde sedan fast dem.

Heh! Kanterna är visst lite suddiga   : )



Vädurs-smycket var väl typ 1,5 timme i poletrumlarn. Jag tog ut det. Hamra lite märken här och där och fila ner vassa saker.

Det blev ju jätte fint.
(Raili ei sitten puhu tästä Helenalle).


RÖKT ABBORRFILE I DAG
Potisen koka när jag kom hem, men jag beslöt steka den.

 Det här var en av min sons julklappar till sin far.

Helt sjukt gott med stekt potis!


SMYCKET
blev fint, men ingen hade talat om att där skulle finnas datum så den fattas nu sen då. Jag ladda bilder, såg på Borgen och sitter nu här och bloggar.


I MORGON
skall jag städa.

Adjö!

2 kommentarer:

  1. fint smycke, hoppas int tanterna tilsammans läser din blogg i mäntyharju :)
    Fisken va min julklapps tilläggs till min far ;)

    SvaraRadera
  2. Oj nej! Kommer Raili dit också? Ja natutvis när det är sextiåsdag :)

    Nå just. Pappa har hela tiden trott att den var av din bror.

    SvaraRadera