tisdag 23 april 2013

JOBBIGT
när det finns så mycket att läsa i Husis nuförtiden. Ibland går det två timmar. Som idag när jag läste om Företagssidan.fi  Jag fundera att kunde det vara fiffigt. Jag måst ännu fundera men jag tror jag skall gå med.
Och så var där ju en rolig grej om Zillen. Och ett sånt sammanträffande att Claes Nyström representera Företagssidan.fi medan hans mamma Chris Nyström representera Zillen. 
Så klockan var ett innan jag var i verkstaden.


IDAG I VERKSTADEN
lyssna jag på två cd:n jag skaffa för någå tre-fyra år sen. Den ena var Lapko, den andra Interpol. Dom var inte roliga mera. Jag satt bort dem så fick jag i stället plats för mina nya Pink Floyd cd:n.

Jag fortsatte med Jonathan-hänget. Men däremellan hängde jag i telefon säkert 45 min med Anni. Hon berätta att Pörtö Line har börjat köra. T blev glad. Nu slipper han ut med sitt köksfönster.

Jag kom ganska långt med hänget. Ändå en sådan liten katastrof som jag tycker att bara hände i skolan. Att borrbettet gick av. Lite jobbigt att få ut det.

 Ändå skall natutvis nitarna filas/poleras runda och sen hamras lite här och där.

 Här har jag provat med en ring.

Sku det här vara tuffare?



ALEPA
femtiden. Det hade börjat regna vilket jag missat helt. Monsieur kasta ner ett paraply åt mig från balkongen.  Det sku bli korvsoppa idag. Jag köpte Bratwurst och djupfrysta sopprötter. Det blev gott. Isvatten, risbröd och en gammal Kyrkpress.

Nu skall jag kolla Företagssidan.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar