onsdag 3 april 2013

LUNCH
i Sandvikshallen så det blev bara en kopp té och ett bröd hemma. Jag var i god tid så jag hitta ett damrum under hallen.

 Här har det antagligen sprutat vatten förr i världen.

Super roligt att träffa Kasper efter en lång tid.Vi åt i ena ändan av hallen på ett ställe som heter Soppakeittiö.

Och som namnet säger är det fråga om soppr. Nånsorts köttgrej åt K, Bouilla baisse åt mig.

Vi tala och tala, men 12.45 måste K bryta upp för han sku på ett möte och jag för att köpa en kamera. Jag var sjukt tveksam att skulle jag köpa kameran i Verkkokauppa i hamnen eller hos Rajala. Ändå beslöt jag att Rajala är bättre om jag får problem.

Power shot G15. 499€ hos Rajala. I morgon skall jag installera och ladda batteriet.

PAASITORNI
består numera av tre olika byggnader. En byggnad från början av 1900-talet, en från femtiotalet och nu det nya Designhotellet. Trots konferensrum är också dom två andar byggnaderna hotell.

Damy-träffen var i äldsta byggnadens aula. 

Här den nya fina hotellbyggnaden. 

Teglet byggd med spetsteknik. Liksom hål, men järnstängr som går genom teglena. Arkitektbyrån K2S har ritat byggnaden.

 Det fina hotellets frukostrum.

Designhotellets vestibul.

 "Biblioteket" som inte är ett bibliotek utan ett utrymme där man kan koppla av.

Alla rum i ett designhotell är inredda på olika sätt. Ibland lite fånigt.

Vi besökte olika mötesrum, en bastu, en 80 m2 svit m.m.  Sen klättra vi upp i själva Paasitorni.

 Tydligen hänger Finlands flagga altid redo här för att hissas i topp.

 Runda huset.

Fågelsången.

Tornet fotat på yttre sidan.
Och här den otroligt fina festsalen som säkert är bekant från SDP:s valvakor.

Vi var glada och nöjda och tacka och kom hem via "Elantos" varuhus. 
Röd quinoa, hönsfileér och underbar Chianti   : )



I MORGON
skall jag installera nya kameran och äntligen rita skisser åt Anna.
Yoga på kvällen.

2 kommentarer:

  1. åååh om din kamera är bra skall jag önska mig en sådan till 30års gåva!

    SvaraRadera
  2. Jo, din bror fick ju också en kamera till 30 års dan :)

    SvaraRadera