fredag 5 april 2013

MONSIEUR
har varit onvanligt vitsig i dag. Hur som helst när jag dammsög föll den här roliga saken ner från ett batteri.



Jag fråga Caro om hon kom ihåg den här saken.  Hon var osäker. Man ser inte in mellan batteriet det är konstruerat så. Nu hade det roliga aphuvudet av trä tydligen fallit ner. det har väl varit där ända sen Erkkiläs tid - dom vi köpte lägenheten av.




EFTER STÄD
femtontiden till Musta. Ett stort uppköp den här gången. Hemkomna satte sig T ner och lyssna på Beachboys, medan jag kolla Power Shot uppgifter från CD:n. Ändå är jag inte speciellt nöjd. Inga blåa G9-färger.


Fel färg på talrikarna.

 Här ok färg.

Och här.

Ändå var himlen jätte vacker, lite lila vilket min ny kamera gjorde helt blå.  Och i stora fönstret - jag satt i soffan för Miiu sov i min stol - var vackra lila toner som kameran gjorde gula   : (  Borde jag gå till Rajala och diskutera?


GAINSGOURG - ETT LEGENDARISKT LIV
kommer i morgon på Teema. Jag har den som en favoritfilm på bloggen "under hela min profil". Den är såååå bra! Brigitte Bardot är ljuvlig spelad av  Laetitia Casta. Om ni inte har sett den skall ni absolut kolla   : )  Alltså Teema  21.50.


STRADA
om en stund. Sen är jag osäker om det blir Klute eller Skavlan. Men i alla fall har jag rätt storlek på bilderna   : )

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar