torsdag 30 juni 2016

Steg upp

klockan sju och tvätta håret och var i duschen och gick sen ner och koka kaffe. Jag borde ha kokat gröt, men det blev istället jugurt. Vi får gröt i morgon. Skrev dagbok och läste Husis.

Sen börja jag dammsuga. Hela vår enorma lokal. Först här uppe och sen där nere. Alla rum. Torka också damm under batteriet där nere med en dammtrasa. Sen dammsög jag i tamburen som också blev bra. Nu gick Monsieur för att tvätta sin jeep.

Jag börja skura dom där roliga snäckorna. Dom är jätte fina! Jag skall i morgon ta en bild av dem. Dom hade bara blivit lite sandiga när dom var i tvättfatet som mannen skulle ha i går.

Jag kontakta Caro. Det gick ett par timmar och sen hade dom kommit fram till Kreta. Och småningom fick jag massor bilder därifrån. Roliga!

Nu skrev jag upp lite saker som jag sku ha från Alepa och jag gick via garaget där Monsieur fortfarande polera jeepen och det blev en rask promenad och där köpte jag bröd och ost och smör och glass åt Monsieur och en Kingis åt mig. Den var grön...

Nu stod Monsieur och klippte häcken och jag gick in och koka ärtsoppa med isvatten och knäckebröd. Pikku hiljaa kom han.

Och vad gör jag nu? Bloggar säkert.
Går väl snart och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar