onsdag 22 juni 2016

I dag i verkstaden

Men före det steg vi upp klockan 06. Jag tvätta håret och gick i duschen. Monsieur gick på sitt möte här någonstans och sem kom en man och laga vårt diskbord. Han tog bort lådorna och sen borra han. Vad månne han gjorde sen?  Nu gick han efter dammsugarn och sen gick han väl. Ja ja.  Det tog en timme. Kanske.

Monsieur dök upp och jag laga frukost och det blev gott med jugurt och sen konstatera vi att kylskåpet hade gått sönder. Konstigt! 

Monsieur for till stan och jag gick till min verkstad.  Nu börja jag med apan åt Kalle. Först borra jag lite saker i en grej åt Kalle, men den blev inte så bra. Monsieur dök upp och kom efter en kall väska.  Sen gjorde jag en större sak, men den blev inte heller så bra så jag beslöt att göra en bättre. Hoppas den blir bra!

Jag kom hem och här var massor gott. Hönan skulle jag sätta i ugnen, riset skulle jag koka, sparrisen skulle jag koka. Sen blev här god vinäger och sallad och gräddfil. Monsieur fick öl. Jag fick vin.

Jag duka bort allt ihopa och sen blev här choko och ett glas vin. Jag hade sett Romträsket många gånger. Den är hurja bra men nu orkade jag inte...

Jag kontakta Caro och vi gick igenom det ena och det andra och vi sku fara ut fredag morgon. Hoppas det blir roligt med fest på skolan på lördag.

I morgon är det torsdag. Då skall vi säkert till butiken.

Godnatt!



 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar