fredag 1 juli 2016

Här lite snäckor

som jag fota i dag.

Dom är ju riktigt fina!

Jag steg då upp klockan åtta och här blev kaffe och gröt. Vi såg på jälkiviisaat. Bortåt tio kontakta jag Caro och sade åt Aron att han har  namsdag i dag. Den första juli. Det var roligt!

Sen skrev jag dagbok och läste i Husis nånting om konstiga typer. Hmmm... 

Jag bädda och satt make up och skrev lista. Kalle kontakta pappa och sa att han kommer först på kvällen. Vi for till Musta och där köpte vi ganska mycket. och sen köpte jag en whisky i Alko. Vi for hem. Jag åt glass. 

Klockan var redan lite före 18. Jag laga den goda maten: tomater, rökt ost, schwartzwald skinka och basilika. Sen krydda jag den med extra virgin olja, balsam vinäger och citronpeppar.  Och det blev sallad. Öl och vittvin.

Vi såg väl sen på nyheter och där var Putin och Niinistö. Sen kom det allt möjligt annat och sen kom jag hit upp och blogga. Väntar nu på Kalle.

Adjö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar