måndag 27 juni 2016

Jag steg upp

klockan sju. Här blev god frukost. Alla satt runt bordet. Barnen kom väl lite tidigare. Jag duka bort och diska.

Sen gav vi oss iväg till skolan. Monsieur körde Terhin. Vi kom fram och fick sista bästa platsen för Terhin. Sen gick vi upp. Där var Nista och Immu och Cola och Anneka och Marja-Liisa och Monsieur och jag. Caro och Sande satt med sina barn tillsammans med Kai och Anni och deras barn.
Småningom dök också Siveläs upp med deras barn och en familj.

Här lite bilder.
 Nista, Immu, Marja-Liisa, Anneka, min bror och Monsieur.

 Här Tilda, Jonas, Karin och Emma och en familj som hälsa på hos dem.

 Kai, Kian Aron, Amanda, Anni och Owen.

Man fick två portioner och sen fick man kaffe med tårta och sen blev det antagligen nånting åt Hjallis. Kanske en blombukett...  Sen satt jag på mig min maihinnousu och sen for vi iväg. Nu kom också Aron och Kian till oss. 
 
Här leker dom.

Här är Kian och Amanda i vattensaken.

  Nu är också Aron med.

Caro laga sen nånting gott åt dem och sen for Kian hem med Kai. 

Småningom vakna vi och jag börja med maten som man sku få på terassen. Monsieur grilla korv och halloumi och hönsbröst och majs och man fick sallad. Och öl. Amanda hade somnat i stolen där hon satt med sin pad. Aron var väl glad.

Sande titta sen på en fotbollsmatch men orka int sen. Jag diska. Han fick ett glas vin och jag fick ett glas vin. 

Sen gick jag väl och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar