tisdag 7 juni 2016

I dag

steg jag upp någå åtta. Det var fredag. Monsieur hade cyklat till parturi. Jag laga kaffe med jugurt och bröd. Satt vid ett bord framför bokhyllan. Sen gick jag i duschen. Vi skrev en lista. For via SOL och sen till K-rauta och sen till Musta. Vi kom hem och packa upp. 

Sen sku jag se vad det fanns under batteriet här vid stora fönstret. Där fanns så mycket saker som Erkkiläs barn hade satt dit. Ett aphuvud som vi hittat tidigare. En mus. En konstig porslinsak. Och en helt fin tossa. Jag dammsög sen hela batteriet.

Vi satt sen bordet på plats och jag laga god tomatsallad. Med ost och serranoskinka och basilika. Jag krydda med olivolja, balsamvinäger, och citronpeppar. Vi fick gott vin.


 Här äter han god mat!


Monsieur diska väl och jag tog bort min makeup och gick och sova.

Kalle hade fört en fin gåva åt Amanda. Han hade blivit över natten. Barnen väckte honom säkert på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar