torsdag 9 juni 2016

I dag

torsdag. Här blev god frukost. Monsieur for till stan. Jag gick till min verkstad. Var där säkert i en och en halvtimme. Putsade mina smycken som jag skall föra till Pörtö. Satt dem i små påsar och in i en låda. Monsieu hade redan kommit hem.

Nu gick jag till Alepa. Köpte två filar och en ärtsoppa åt Monsieur och en glass åt mej. Sen blev här nog lite jobbigt. Jag putsa skåpet i musikrummet. Jag fråga om Caro ville ha åtta träkoppar. Det ville hon. Sen torka jag damm av alla kärl och satt in dem. Sen fortsatte jag med skåpet på andra sidan. Putsa. Torka damm av kärlen. Satt in dem.

Sen börja jag med böckerna. Vi hade nog fört ganska många till Emmaus. Men det blev riktigt fint. En hylla med mina stora fina smyckeböcker men också med Alvar Aalto och sånt. En hylla med fina böcker och en med typ pocketböcker högst uppe. En hylla är ännu tom. Dit skall jag ännu sätta böcker.

Sen gick jag och äta ärtsoppa. Läste KP. Fick isvatten och knäckebröd.
Nu borde jag säkert gå och sova.
Skall tidigt opp i morgon.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar