torsdag 16 juni 2016

Efter frukosten

for jag in till stan. Monsieur hade hittat fina lakan i Stockmanns katalog. Jag for dit för att köpa dem. Dessutom sku jag ha Naranja och REKO-kaffe från delikatessen och ett gott bröd som var från Finland.

Tog bussen hem och gick via K-market och köpte en glass. Den var god! Kom hem och bädda sängarna. Tog bort gamla lakan och satt dit nya. Dom blev riktigt fina! Monsieur kom sen också och titta.

Dammsög sen golvena här uppe, men jag borde väl nog dammsuga också golvena där nere. När månne man gör det?

Sen sku jag välja bilder när vi hade vår remppa och sätta nya fina i sället, men nu kunde jag inte fota. Det var lite mörkt.

Monsieur gick till köket och laga sin ärtsoppa och jag läste två Husisar vid stora bordet. Sen gick jag och äta ärtsoppa och läste KP.

Monsieur hade börjat se på en film om Peter von Bagh.  Jag gick sen också och se på den. Han dog sen i slutet...

Men den här bilden är lite lustig.


Undrar när vi åt den här goda maten?

Nu skall jag gå och sova.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar