torsdag 30 april 2015

Humor dag

som börja med att Nista skicka en textare om att Gunnel fanns i Hesari. Ganska stor bild. Efter Muistojen ringde jag till henne och hon kom precis i håg att det var 1969 som hon fotades i en studentmössebutiken på Norra Espen av en fotograf som hette någå.

Pikku hiljaa for vi sen till Musta. Vi sku ha mycky för Salminens kommer hit i morgon på 1:sta maj middag. Men antagligen går vi först ut.

Efter Musta dammsög jag och sen stavgick jag till Alepa efter  tomater och en lime och lite bröd som jag glömt. Stavgång hem tillbaka och här sku jag ta en lur, men en enorm humla väckte mig så det blev ingenting. Nu blev det då Ceasar-sallad med Annikas rose vin. Jätte gott. Två portioner per man.

Jag undrar om man nu borde sätta på potisen. Jag skall laga potatissallad. Mycket gott för morgondagen. Men antagligen först skumppa när vi kommer hem    :  )

Monsieur fyller 66 den andra maj. 
Kalle kommer antagligen hit på söndan.

Nu adjö!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar