fredag 10 april 2015

Efter frukosten

dammsög jag och sen gick jag i duschen. Vi gick ut med Monsieur. Vi skulle efter Aron och Amanda.

Aron hade ätit sand så han måste skölja sin mun. Sen gick vi över bron till K-kauppa för att köpa glass. Caro hade sagt att Amanda tycker om vaniljapuffetti, men det blev päron.  Aron ville ha en  randig spirello isglass. Jag tog en vaniljpinne med choko inuti. Sen gick vi ner till mässcentret där det fanns idrottssystem och därifrån till jumppaställningarna där vid oss.

Här lite bilder.


 Barnen hoppar!

 Amanda föll    : )

 Aron kollar nånting.

 Amanda i bilringen.

 Här kryper hon ut...

 Och här på jumppaställningen.


Vägen hem tog säkert en och en halv timme. Alltså med allt jumppande. Amanda gick med mofa. Jag skuffa Aron i kärran. Vi hade fått ny sandlåda så nu ville barnen kolla den. Svartbäck dök upp och småningom Marianne Sundholm som skall jobba dom två första månaderna juni och juli i Stockholm. Hoppas det går bra. Hon skall jobba på Dagens Nyheter   : )

Då hade det gått två och en halv timme och samtidigt dök Caro opp. Heh! Vi gick upp till oss. Mofa gick med dem till datorn. Hela tamburgolvet som jag just dammsugit blev fullt med sand. Caro beslöt ändå att dom sku ge sig av. Hem och äta. Amanda börja gråta. Det var inte så farligt. Jag var i köksfönstret och vinka åt dem. Dom vinka glatt alla tillbaks.

Jag sopa sen ännu golven och sen blev det tre hönsbröst kryddade med örter och vitlök och ris och gräddfil och sallad. Först stekte jag hönsbrösten och sen satt jag dem i ugnen typ 20 minuter. Dom blev goda. Jag har hört på lustig musik här en tid och nu igen kom det nazimusik. Helt rolig. Han är bra den där mannen som drar programmet.

Sen Strada och en konstig film om Stig Larsson. Han blev väl en fyllhund.

I morgon får vi då Aron och Amanda hit. Vi går först till lastenmessut och sen hem och så bli dom över natten. Avhämtas säkert på söndan på eftermiddagen.

Nu börjar det bli natt! Borde man ta en kopp te´
Hmm. Tja. Undrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar