söndag 5 april 2015

Rolig fest

hos Kalle. 
Men mitt på dagen blev det ändå memma.

Jätte gott som jag brukar äta varje påsk. Tre, fyra dagar   : )

Bortåt halv fem for vi till Kalle med 69:an. Via Stockmann där Monsieur sku köpa påskliljor och jag fyrkantiga marmeladsaker. Vi fortsatte till Sperankij och var där några minuter över 18. 


Här går jag in till Kalle med min fina rygga.

Vi överräckte våra saker med gott årgångsvin o.s.v. Sen bjöd Kalle på GT.

Här Kalles menu´. Först en intressant röd soppa som värmdes upp. Getost och gröna blad sattes till. Och man fick rödvin.

Vad månne bladen hette? Aj jo. Koriander.

Sen underbar fårstek. Kalle hade först stekt fårbitarna och sedan satt dem i en intressant röd sak som innehöll massor med det ena och det andra. Där fick dom vara två och en halv timme.

 Min goda mat med couscous.

 Maten i grytan.

Tom gryta.

 Två roliga Miiu-bilder. Den var så glad att se oss.

Den var ju sjuk ett år så den kom aldrig till oss, men nu är den helt frisk   : )

Sen kom det ett förfärligt snöväder.

 Köket speglar sig i tavlan   : )


 Int ser man nu riktigt hur det snöar.

Och Kalle som serverar memmakaka med glass. Till kaffet fick man rött portvin.

Vi prata sen ännu om det ena och det andra. Vi har nu beslutat att vi nästsista veckan i maj far till Berlin  : )   Strax efter tio sa vi adjö och promenera till spårvagnen och for hem.

Vi tacka ännu för den trevliga påskmiddagen.
Monsieur gick ganska snart och la sig.
Nu skall jag ta en kopp te´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar