torsdag 2 april 2015

Gröt

i dag på morgonen och sen till stan för att träffa Hilkka i Hagnäs hall. Vi tala om det ena och det andra. Det är säkert ett och ett halvt år sen vi sågs sist. Nu gav jag då öhängena åt henne. Förklara nu lite, men hon tyckte att dom var helt fina. Hon sku klockan tolv till tandläkarn och jag sku hem vi apoteket i Runda huset efter Bepanten och Septidin. Hemma ännu kaffe med bröd. Hilkka tog kontakt och tyckte att örhängena var perfekta. Sen bädda jag och sen skrev vi ostoslista och sen for vi till Musta.

 Här det fina påskbordet!

Och dom sista Björk drinkarna med tonic.

Jag stängde in mig i köket och laga god sallad. Sicilien med parmaskinka och tomat. Brödbitar, sallad, olivolja, m.m.

Vinet är inte rött. Det är rose´vin.

Vi hade kontakt med barnen som körde till Mäntyharju och med Kalle som skall bjuda oss på middag på lördagen. 

I morgon långfredag till Kottby kyrka för att lyssna på passionsmusik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar