söndag 19 april 2015

Flickornas kväll

var riktigt lyckad men jag hade mycket att göra. Som att tvätta golv och gå i duschen och duka och laga kycklinggrytan och blomkål på plåt och skala potis och laga sallad m.m. Sen make up och sen dök dom upp. Klockan var fem. 

Vi satt först i musikrummet och drack skumppa och lyssna på Remu som jag har på en vinyl. Sen blev då den parmesanrostade blomkålen färdig och viltgryta på kyckling med bl.a. koncentrerad vinbärssaft, krossade enbär och creme fraiche. Och potismos och sallad. Sen portvin och marmelad och sen kaffe md Ellen Svinhufvud-kaka och sherry. Plötsligt var klockan 22 och flickorna for hem. Gunnel blev ännu kvar en stund. Jag städa undan i köket och min vana trogen tog jag en whiskygrogg och lyssna på Comfortably Numb.

I dag vakna jag åtta men gick tillbaks till min sköna säng. På morgonen hade Aron och hans pappa farit till Spanien kl. 05.15. Fick en textare av Caro att om jag sku komma till dem och vara med Amanda på gården för hon sku ännu städa lite för deras bostadsvisning. Jag stavgick hela vägen dit och gick upp efter Amanda. Vi kom ner på gården och hon låg på mage och titta ner i en brunn och snart kom mamma som sku gå rösta och jag vänta med Amanda utanför och sen gick mamma till Alepa och dom fick någå wienerbröd och vad det nu var och jag fick en Kingis. Amanda somna nu sen pikku hiljaa och vi gick vidare längs med tågbanan och under den till ett radhus som Caro tyckte var ok. Jag var nu lite fundersam. 

Sen gick vi genom hela Åggelby och förbi Musta och ner till Ärrän. Amanda sov fortfarande. Jag vänta utanför och sen ännu utanför Alepa och lippakiosken hade öppnat. 

Vi sa adjö och jag stavgick ännu längs Pohjolagatan och en gata ner till oss och satte mina stavar i källaren. Vi hade promenerat 3 timmar.  Hemma sen diska jag väl 1,5 timme. Allting blev jätte fint. En textare av Kalle som fråga hur festen gått och sen tala jag med Monsieur och sen en lur och sen läste jag Gillas mejl som var långt och som jag svara på.

Vad gjorde jag månne sen. 
Jag åt väl. 
Såg på valet. 
Texta med Caro.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar