tisdag 7 april 2015

Till Bodö

i dag. Jag satt på däck, men utan filt. Det var ändå ganska varmt. Lite före tolv var vi framme. Det var så fint väder med sol och värme. Våra grannar kom emot oss med Pörtö Line så vi kunde gå över deras backe.

Först blev det en helt sjukt god frukost.
 Den här bilden skicka jag åt Kalle.

Och den här bilden åt Caro för det var deras Mäntyharju hyytelö.

Efter frukosten började vi då med bryggan. Vi rulla ner landgången fint på Ansis svarta rullar. Den kom helt bra till bryggan. Mellan bryggan och landgången satt vi vår gamla landgång. Men sen bara lyckades det inte. Vi behövde ett tredje par händer. Jag knacka på hos Ansi, men hon var inte hemma. Jag kom tillbaka och plötsligt kom hon från vår granne. Alltså Jonassons. Hon lova dyka upp om fem minuter och allt gick i ett huj. Monsieur och Ansi lyfte från varsin sida och jag stack in alla tre pluggar. Sen skruvarna och sen sa Ansi hej då! Det gick i ett huj. Och nu har Melander landgången på plats. MEN JAG GLÖMDE ATT FOTA!!!

Jag gick in och diska och sen blev det pasta med lax och rödvin och pötsligt var klockan tio och vi la oss. Jag var två gånger ut på natten. Andra gången knäppte det i mitt batteri så jag stängde av det. Dessutom hade jag glömt att sätta på batteriet i köket då jag vädrat så där var också kallt. 

Kl 09 steg jag upp och satt på Muistojen och laga frukost. Allt var så hurja gott. Sen sku jag då duka ut och bädda min säng och diska. 

 Soluret med landgången i bakgrunden.

 Den söta lilla katten    : )

 Och här nu sen då bryggan med den fina landgången. På linsen en vattendroppe.

Sen dammsög jag och stängde och släckte och så gav vi oss i väg.

GFB

Min bror ringde medan jag gick på vägen och fråga hur det gått med bryggan och jag sa bra! Han trodde att vi ännu skulle bli där, men det var ju bara för en att. Jag berätta att Melander sku komma och min bror tyckte att han är bra. Och samma tyckte vår granne Anki. 

Jag hade då hittat min filt i stugan. Alla andra satt inne i hytten. Det var väl proppfullt, men jag satt ute. Det skall antingen stritta över eller regna. Då går jag in.

Vi for via S-market och köpte bröd och tomat och mögelost och grönsakssoppa och kaffe och vad det nu var. Hemma vädra vi våra kläder och var i duschen och Monsieur fick nån risjuttu och jag grönsakssoppa.

Det roliga var att jag kände igen Mika Englund på Kalkstrandsbryggan och hans dotter som heter Wilma. Hon är min adept Johannas gudbarn. Dessutom är Johanna och hans fru Marina kusiner. Dom bor jätte nära varandra i Sibbo. Och i början av juni skall Wilma och väl hennes mamma fara till Österrike och hälsa på Johanna som bott där fast hur länge. Dessutom berätta Mika att han ibland läser min smyckeblogg.  Och nu ser det ut som om Johanna sku få ett nytt jobb. Först var det tre dagar på reklambyrå, men nu blir det säkert fast anställning på en Design Agentur. Hel tid. Hoppas hon får det   : )

Nu natt te´och adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar