fredag 24 april 2015

Jag sku städa i dag

men tyvärr sa Monsieur att vi måst nog först till Musta. Sen tog Caro kontakt att kan vi fara efter Amanda att hon skall efter jobbet av och an på skumppa. 

Nåmen förstås! Först då Musta och sen en stund hemma och sen efter Amanda. Jag såg hur Andreas vinka åt nån och när jag kom dit såg jag att det var Amanda. Hon blev jätte glad och skutta hit och dit. Kristina hämta nyckeln att om vi behöver cykelhjälmarna och dom behövde vi ju. Sen sa hon att kasta ner hit nyckeln bara  : )

Amanda ville se Toy Story på datorn och jag laga plocktalrik åt henne. Där satt hon sen med mofa och pikkuhiljaa kom mamma och sen for dom hem. Men ingen bild tog jag...

Nu blev det då finsk abborre. Jag stekte i smör och krydda med salt och peppar. Och så blev det potis och sparris och sallad. 

Här den stekta abborren.

Gott Ruffino vittvin och matportion.

Jag tror att vi nu har på agendan en film som heter Up. "En av dom främsta Pixar-pjäserna. Historien om ballongförsäljaren som på ålderns höst lättar ankar."  Men vad i all världen kan den handla om? Den fick fem stjärnor.

I morgon skall jag då dammsuga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar