fredag 3 april 2015

Långfredagen

är ofta lång. Jag steg opp åtta och laga frukost. Efter tolv eller typ någå efter ett gick vi ut. Jag önska glad påsk åt Gilla och fick roliga foton av Caro. 

Samma runda som vi alltid gör.

Här en selfie vid Limingovägen igen en gång   : )

Sen blev det en lång promenad.  Vi skulle till Kottby kyrka klockan 15. Där var Passionsmusik. En trevlig präst som talade. 

 Dom här finns alltså på väggen ovanför varandra.

 Här programmet. Ibland sjöng jag med - ibland inte.

 Prästen som var helt ok.

Och igen en gång gick vi hem med Anna-Karins föräldrar. Hon var Kalles klasskamrat. Nu var där faktiskt 12 besökare   : )

Vi kom hem. Satt på en pikakone. Hängde upp byket och så blev det god mat. 

Det blev duchess potatis, lamm från Nya Zeeland, kantarellsås, mosade lingon och sallad. Duchessen och lammet var Deluxe från Lidl. Dessutom ett vin som hette Durius och var 14%.

Jag satt sen bilder på min blogg och sen såg vi på en film på ettan som hette Kvartetten. En film i Dustin Hoffmans regi om ålderstigna musiker och sångare som bodde i ett fint slott.

I morgon skall vi till Kalle   : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar