måndag 20 april 2015

iPhoto

har jag nu fått på min blogg. Ett program som jag måst bekanta mig med lite bättre. Jag tog kontakt med Kalle och först trodde han att photoshopen var helt borta, men sen kom han underfund med att man med den här saken som man kopplar till kameran får bilder till photoshopen. Men jag måst nog bekanta mig lite bättre. Här då flickorna.

 Fin morgonrock i bakgrunden.

 Anna läser. Annars glada flickor.

 Annika berättar om sin hund.

Här har vi slutat äta, men som sagt, jag fota aldrig maten.

Efter allt diskande i går skulle jag då sätta alla glas och kärl och bestick och kaffekoppar och teskedar och sånt i rätta skåp. Det hade kommit fläckar på duken så jag satt Vanish på dem med vatten och också på två andra dukar som jag sen satt i en 60° lång maskin. Sen dammsög jag golvet på nytt. Annika hade glömt här sin en hundpåse så jag satt den i min ryggsäck och tog mina stavar och gick upp för en gata vad den nu heter och sen ner längs Pohjolagatan till R-kiosken. Där köpte jag ett lite större kuvert som jag satt hundpåsen i och skrev namnet på och ännu ett kort med hej och sen sku jag betala och det blev väl över 4€. Sen fortsatte jag längs en gata som heter nånting och sen längs Forsbyvägen till vår fina Alepa. Där köpte jag faktiskt massor. Maito och jugurt och potis och päron och massor annat som jag satt i min rygga. Sen stavarna och så gick jag hem.

Monsieur hade dykt upp och jag börja med maten för kl 19 sku det komma en film om Vietnam. Alltså kriget. Eller efteråt. 

I morgon borde jag säkert packa saker som jag skall föra till Emmaus. Damma kläder. 
Putsa böcker.

Nu natt te´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar