lördag 2 maj 2015

Första maj!

Senaste år fira vi hos Westerbacks, men i år igen med Salminens. Allt var fint dukat och potissalladen hade jag gjort i går kväll. Nu tog vi bussen till järnvägstorget. Vi var Aron, Amanda, Caro, Sande, Monsieur och jag. Vi promenera sen längs Espen till Fabiansgatan och därifrån genom Observatorieparken.

Här en bild från Observatorieparken. Aron tycks ha somnat   : )

Sen gick vi vidare ner till Brunnsparken.

Här en bild av momi, Aron och Amanda. Ganska hård storm. Se så momis hår flyger.

Sen via Högbergsgatan till ett cafe´där man fick jätte goda örfilar och kaffe och saft och vi åt allt på gatan. Eller av örfilara blev det nog mycket över. Caro och Sande fick kaffe. Aron blev nog jätte mätt. Hem med bussen.

  Här fick man skumppa.

 Och god mat!  Dessutom snaps  : )


Min fina portion.

Amanda hade somnat. Hon fick mat lite senare. Sande titta till och från på ishockey. USA vann  Finland med 5-1.  

Sen blev det kaffe med sherry och Möwenpick-glass. Monsieur var med barnen på datorn, Caro planera nån veckoslutsresa för henne och Sande i juni och Sande och jag fick varsin GT. Dom for någå 22.30. Jag vinka från fönstret. Dom hade två vagnar. En för Aron och en för Amanda. Jag orka nu int sen blogga mera. 

Plötsligt märkte jag att herrajumala! Monsieur fyller ju 66 i morgon! Bara att packa Donners Lilla mammuten i ett fint paket med ett fint kort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar