måndag 1 december 2014

En trevlig kväll

med Kalle och Sanna.
Jag steg upp klockan 8.30 och laga frukost. Monsieur vakna pikku hiljaa. Jag tvätta golven medan han var ute. Jag gick i duschen och sen tog jag i tu med maten. Det sku bli lax med gorgonzola. Jag skala en stor hög rotsaker och sen skar Monsieur laxen i bitar.

 Här receptet med rotsaker.

Kalle och Sanna anlände. Här får man skumpa.

 God lax med gorgonzola, persilja, ströbröd och svartpeppar.

Rödlök, morot, broccoli, palsternacka och djupfryst potis. Dessutom fisken och sallad.

En otroligt trevlig kväll. Först skumppa och sen mat med vitt eller rött. Sen glass med persikoklyfta och sherry. Och lite mera glass och lite mera sherry.

Vi diskutera det ena och det andra och Kalle fick ett antal tidningar och brev av mig. Någon grogg ville dom inte ha, utan typ någå strax efter elva gav dom sig iväg.

Monsieur diskar - jag bloggar.

I morgon hämtar Caro Amanda hit för typ ett par timmar.
På kvällen skall jag på skärgårdsskepparkurs  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar