lördag 20 december 2014

En dag

med fint väder. När jag åt min frukost fick jag en textare av Syrjänen att min ring var färdig. Jag skrev en lista på vad jag sku göra och var av och an i duschen och stack i väg.

Ringen var jätte fin! Infattningen kanske lite annorlunda än andra guldet, men helt ok. Nu hålls stenen där.

Lite skrynklig hand   : /

Sen gick jag till Rajala för att fråga efter mitt läderfodral för kameran som dom inte hadde och sen till tunneln efter några ounce hibiscus te´åt Sanna. Via järnvägsstation för att kolla pris på blommor som var grymma. Jag beslöt kolla "trädgården" vid oss. Skillnaden mellan blommorna på järnvägsstationen och på vår "trädgård" var enorm. Jag fick en jättefin blomma i porslinskruka för 13€.

Jag hade köpt en Happy Joe cider för jag hade tänkt se på  Ville Haapasalo goes America, men det lyckades tyvärr inte.

Tog en 1/2 timmes lur men det roliga var att jag hitta fodralet till kameran i kamerans ask   : )

God mat efter det.
Hönsfileér i ugnen och ris och sallad och caprisgräddfil.

Och gott rödvin!

Monsieur ville ha lite bilder att skicka till sin kaveri i Villmanstrand. Så det gjorde jag först och nu har jag bloggat. Snart skall vi se en film som heter American Gangster. Månne den är bra?

I morgon på födiskalas till Aron klockan 11.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar