fredag 26 december 2014

Gott kaffe!

Monsieur väckte mig 9.30. När jag kokar kaffe blir det alltid en extra kopp till mitt dagboksskrivande. Men så här kokar jag koppen själv. Jag skrev dagbok och sen läste jag Sandes Elle Interiör. Och på nyårsdagen läser jag hans Elle Country med en öl.

Monsieur tog visst en promenad och jag gick i duschen. Voj härrigud kan det här nu intressera nån?
Vi tog båda två en lur och sen femtiden for vi ut med jeepen. Via Himmelsberget och sen vägarna nedanför Caro och sen Grindbacka  och igen Himmelsberget och hem.

Jag laga jättegod mat! I pannan stekt potis och kalkon och lök och kryddgurka. Och apelsisallad och rödkålsbiffar. 

Alltså framtill apelsinsalladen och sen stekt potis med kalkon och där uppe rödkålsbiff. Det här ser nu lite råddigt ut.

Vi fick två glas rödvin och nu blir det strax russinsoppa med vispgrädde åt mig och glass med en plommongrej åt Monsieur. Blir det sen månne nånting på tv...

Och morgondagen då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar