tisdag 23 december 2014

Nåmen höh!

Jag borde ju inte ha kokat mitt gröna te´.  Jag borde ju ha kokat kaffe. Då sku jag ha kunnat städa utan att först gå duschen. Nå, det blev nu inte så. 

Men efter frukosten blev det då dammsugning. Bordsytor och hyllor och soffor o.s.v. Monsieur dammade dynor och sånt på balkongen. Småningom var huset städat och jag gick ut. Förde min resväska till varaston och sen stavgick jag till Musta. Jag sku ha det ena och det andra och när jag kom ut for 69:an framför min näsa. Jag gick till andra hållplatsen med tak. Bussen sku nu sen gå om någå 7 min. Monsieur stod i fönstret när jag anlände.

Hemma blev det nakkir och rökt sill och potis och knäckebröd och isvatten. 
Sen börja jag packa julklappar. Det var riktigt roligt.

 Fina paket.

  Och här det förfärliga vädret. 

Man ser ju inte hur det stormar och snöar. Vår balkong börjar bli full med snö. Hoppas i alla fall att snön blir kvar.

I morgon inleder jag dagen med att tvätta golvena. Efter det till Alepa efter sånt som ännu behövs. Sen skall här då kläs gran och hängas upp stjärnor i fönstren och lampor på balkongen. Tyvärr blir det bara en ärtsoppa för mig eftersom Kalle inte dyker upp.

1 kommentar:

  1. Ja' e' nog säkert dummihuvu'!? Vaföö måst du gå i duschen före du dricker grönt te??? Men - om du dricker kaffe, behöver du int' först gå i duschen. Oj duschamej, vad jag är ofattlig! :(

    SvaraRadera