måndag 29 december 2014

SÖNDAG

Ha ha ha! 
Monsieur titta ut på balkongen. Vi brukar ha en fröboll fastknuten i balkongräcket.

 Där fanns ekorrspår. 

 Det var den här ekorren.

Den hade fört bollen hit ovanför fönstret. Vi var fundersamma att skall den återkomma till den   : )

På eftermiddagen hämtades Aron och Amanda hit. Caro och Sande skulle med nån större porukka först på middag och sen på Vain elämää-konserten här på Hartwall Arenan. Vi hade roligt med barnena. Dom fick makaronir och nakkir och vi fick tonfisk och pasta. Och vatten. Aron hade en fin blueray Lego film med sig som han såg två gånger. Sen gick barnen i duschen.

Aron äter smörgås med lördagskorv och Amanda såttar med sin jugurt, men hon åt den nog helt reippaasti. Jag lulla Amanda och jag tror att det var nu som Aron såg blueray Legon andra gången.

Sen kom det då en massa bilar från Hartwall Arenen. Det bara kom och och kom och kom. En halv timme. Men jag förstod ju inte att Cao och Sande skulle komma hem gående. Ett par minuter var jag borta från fönstert och då hade dom ren uppenbarat sig. Eller Caro. Sande fortsatte hem.

Mamma och Aron gick till sängs. Klockan var över tolv. Jag satte ännu lite bilder på datorn, men bloggade inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar